Virtualus turas – reklamos priemonė

lamborghini-museum-virtual-tour_100442883_lReklamos internete išmonei galo nėra. Dar prieš pora metų atrodė, kad viskas, priėjome liepto galą – naujų reklamos formų atrasti jau nebeįmanoma. Tačiau viskas pasikeitė, kai tik pakankamai patobulėjo interneto technologijos, kurios nuo reklamos kūrėjų nė kiek nepriklauso. Kai pakankamai ištobulėjo interneto naršyklės (Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari ir kt.), prasidėjo nauja reklamos era.

Virtualius pasaulius lankyti buvo galima jau prieš 15 metų. Tai jokia naujiena. Tiesiog reikėjo galingo kompiuterio ir specialios programinės įrangos, kuri galėtų atvaizduoti virtualų pasaulį 360 laipsnių kampu. Tai buvo pieštas pasaulis, animacinis, netikras. Per 15 metų viskas pasikeitė ir dabar turime ypač tikrovišką vaizdą. Tai virtualus turas po tam tikrą vietovę, leidžiantis apsidairyti aplink, net pasižiūrėti į lubas ar grindis.

Kaip daromas virtualus turas

Virtualus turas sukuriamas iš kelių 360 laipsnių panoraminių nuotraukų, kurios fotografuojamos specialiu fotoaparatu ir apdirbamos atitinkama programine įranga. Iš vienos 360 laipsnių panoramos pereinama į kitą naudojantis specialiomis nuorodomis. Jei nuoroda tekste uždedama ant žodžių ar paveikslėlių, tai nuoroda 360 laipsnių panoramoje uždedama ant tam tikros vaizdo vietos, pavyzdžiui, durų. Jas paspaudę lankytojai tarsi atidaro tas duris ir mato kitos patalpos vaizdą. Taip sudaromas įspūdis, kad virtualiajame ture galima keliauti iš vienos vietos  kitą. Virtualus tur\s susideda iš mažiausiai 2 360 laipsnių panoraminių nuotraukų.

Techninės galimybės leidžia įterpti ir kitas medijas:

  • Tam tikroje vietoje paleidžiamas garsas – muzika, arba aktoriaus perskaitytas reklaminis tekstas.
  • Pridedama papildomų nuotraukų arba reklaminių skydelių.
  • Ant tam tikrų objektų uždedamos nuorodos vedančios tiesiogiai į interneto puslapius. Pavyzdžiui, Facebooko puslapį, arba į el. parduotuvės katalogą.
  • Tam tikrose vietose paleidžiamas YouTube vaizdo įrašas. Jis groja virtualaus tur viduje, į kitą puslapį niekur eiti nereikia.
  • Tekstinė informacija taip pat gali būtį įdėta virtualiajame ture.

Labai plačios galimybės reklamai, tiesa?

Sukurtas virtualusis turas patalpinamas galingame serveryje. Iš jo jis transliuojamas nuolatos. Norint įkelti į savo asmeninį puslapį, tai galima padaryti nukopijavus ir įdėjus nedidelį gabalėlį HTML kodo. Tokiu būdu, virtualus turas gali būti rodomas daugybėje puslapių vienu metu.

Virtualius turus kuria fotografai profesionalai, turintys specializuotas kameras ir programinę įrangą. Galima pasidaryti ir paprastu fotoaparatu, tačiau kokybė gali nukentėti gana smarkiai ir lankytojai nevykusiai padarytą 360 laipsnių panoramą gali įvertinti neigiamai. Tokios rizikos geriau vengti, juo labiau, kad virtualiojo turo kaina nėra jau tokia pasakiškai didelė – nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių litų.

Kam virtualieji turai reikalingi?

Panaudojimo galimybės labai plačios, tačiau ši reklamos priemonė reikalinga tikrai ne visiems. Virtualus turas yra skirtas tam verslui, kuris nori parodyti savo aplinką arba interjerą. Dažniausiai virtualius turus daro viešbučiai, restoranai, kaimo turizmo sodybos, SPA centrai, medicinos paslaugų įmonės. Kartais juos užsako savivaldybės, norėdamos turistams parodyti savo miestus ar miestelius, jų gražiausias vietas. Dabar po truputį virtualius turus pradeda naudoti NT agentai, norintys parduoti prabangius butus ar namus.

Kitokio pobūdžio verslui virtualus turas nėra reikalingas, nebent įrengtas labai stilingas biuras, kuriame yra į ką akis paganyti. Taigi, verslo paslaugų įmonėms tokia reklamos priemonė yra sunkiai pritaikoma.

Virtualus turas turi vieną tikslą – pristatyti žmonėms save per atstumą, leisti apsidairyti, kad susidarytų kuo realesnis vaizdas. Tai nepagražintas vaizdas, nors Photoshopo pagalbos visada prireikia retušuojant tam tikras smulkmenas.

Jei kilo mintis, ar save galite pristatyti virtualaus turo pagalba, reiktų pasikonsultuoti su kūrėjais, su kuriais kartu priimsite tinkamiausią sprendimą.

Leave a Comment