Reklamos internete paslaptys

Keletas naudingų patarimų, kaip tinkamai talpinant reklamą interneto projektuose sulaukti didžiausio pelno. Nesvarbu, kokią reklamos kampanija naudojate, šie patarimai tiks visiems interneto projektų savininkams.

Svetainės skenavimas akimis

Visiems gerai žinoma, kad reklamos efektyvumas priklauso nuo pozicijos, kurią ji užima svetainėje. Kuo didesnė reklama ir pastebimesnėje svetainės vietoje talpinama, tuo galima tikėtis didesnio reklamos efektyvumo bei pelno. Labai svarbu parinkti tinkamas pozicijas reklamai. Visi puikiai žinome, kaip lankytojai akimis skenuoja svetainės turinį. Tai vadinamasis F-tipo akies judėjimo kelias, kurį aprašė kolega Marius (frogsign).

  • Žvilgsnis į viršutinį kairį kampą. (1 taškas).
  • Naršytojo žvilgsnis slysta puslapio viršumi iš kairės į dešinę. (Nuo 1 iki 2 taško).
  • Naršytojo žvilgsnis slysta puslapio šonu. (Nuo 1 iki 3 taško).
  • Skaitytojas nusileidžia eilute žemiau ir praskenuoja ją visą iš kairės į dešinę. (Nuo 4 iki 5 taško).
  • Vėliau įjungiamas skenavimo režimas ir peržvelgiamas visas likęs puslapis. Žvilgsnis juda iš kairės į dešinę ir viena eilute žemiau pakartojama.

Efektyviausi reklamos plotai

Todėl remiantis akies judėjimo tyrimais bei reklamos efektyvumo analizėmis yra sukurta reklamos talpinimo svetainėse schema, pagal kurią galima efektyviausiai paskirstyti reklaminius plotus (iliustracija kairėje).

Reklamą geriausia talpinti oranžine ir raudona spalva pažymėtuose plotuose. Lankytojas pirmiausia peržvelgia pagrindinį turinį esantį po navigacijos juosta, todėl pati efektyviausia reklama talpinama pagrindinio turinio viršuje. Deja, daugelyje svetainių dešiniosios juostos (sidebar) nėra ir dėl to prarandama puikus papildomas efektyvios reklamos plotas.

Žinoma, nereikia persistengti pildant reklaminius plotus. Lankytojas turi gauti kokybiška turinį, kuris būtų lengvai perskaitomas. Reklamos neturi užgožti pagrindinio svetainės turinio, nes taip yra didelė tikimybė paprasti nemažą dalį grįžtančių lankytojų srauto. Jei naudojate populiariausia reklamos internete kampanija adsense taip pat vertėtų žinoti, kad daugiau 3 rekliminių skydelių vienoje svetainėje talpinti negalima.

Turinio ir reklamos santykis

Lankytojui atidarius jūsų svetainę „above the fold“ dalyje (neslenkant puslapio turinio žemyn) reklama neturėtų užimti viso ploto, nes tai gali pakenki jūsų pozicijos google paieškos sistemų rezultatuose. Turi būtų išlaikomas geras turinio ir reklamos santykis. Iliustracijoje viršuje pavaizduota mano tinklaraštyje esančios reklamos ir turinio santykis. Savo projektų santykį galite pasitikrinti Google Labs pateiktu šablonu su pažymėtais matymo laukais, esant įvairioms ekrano raiškoms. Skaičiai spalvotuose plotuose rodo, kokia lankytojų dalis pamatys svetainės sritį nepaslinkusi turinio žemyn. Apie tai galite plačiau pasiskaityti kolegos Dainiaus straipsnyje.

Reklamos dizainas

Svarbi ne tik reklamos pozicija ar dydis, bet ir dizainas, nes ne visada didelė ir akį rėžianti reklama gali atnešti lauktų rezultatų. Reklaminiai skydeliai neturi kardinaliai išsiskirti iš jūsų svetainės dizaino, juk reklama yra svetainės dalis, todėl ji turėtų atrodyti  kiek įmanoma estetiškiau. Priešingu atveju yra didelė tikimybė, kad nukentės jūsų svetainės turinys. Jei naudojate adsense ar kitą reklamos kampanija, kuri leidžia nustatyti tekstinių reklamų išvaizdą, būtina ją pritaikyti prie jūsų svetainės dizaino. Taip bus išlaikytas bendras svetainės vaizdas ir reklamos efektyvumas.

Spalvos

Jei jums talpinamos reklamos dizainas nėra toks svarbus, patartina tekstinių reklamų nuorodoms ir (arba) antraštėms parinkti žalią spalvą, nes tokia reklama labiau pasitiki lankytojai ir noriai ja domisi.

Galiausiai svetainės turėtų būti kuriamos visų pirma lankytojams ir tik galiausiai pelnui iš reklamos ar kitų šaltinių, todėl talpindami reklamą atsižvelkite į lankytojus, nes tai jūsų pagrindinis ir vienintelis reklamos pajamų šaltinis. Jei turite patarimų ar klausimų šia tema, mielai lauksiu jūsų komentarų.

Leave a Comment