Ką reikėtų žinoti apsikeičiant atgalinėmis nuorodomis?

Atliekant išorinę svetainių optimizaciją paieškos sistemoms visada siekiama gauti atgalinių nuorodų. Beveik visada nuorodomis mainomasi tarpusavyje arba jos yra perkamos. Deja, pagal Google politiką abu šie veiksmai yra neteisėti, nes jais siekiama dirbtinai iškelti svetaines pagal atitinkamus raktažodžius. Kaip bebūtų, visi SEO besidomintys svetainių savininkai nuo senų senovės nuorodomis tiek mainosi, tiek perka ir sėkmingai kyla paieškos rezultatuose. Taigi, šiandien aprašysiu kaip tinkamai apsikeiti atgalinėmis nuorodomis su abipuse nauda.

Kontekstinės ir paprastos nuorodos

Atgalinėmis nuorodos yra dviejų rūšių: kontekstinės ir paprastos. Kontekstinės nuorodos, tai tokios atgalinės nuorodos, kurios naudojamos svetainės kontekste (straipsniuose). Jos žymiai vertingesnės, nes Google atžvilgiu šios nuorodos atrodo daug natūraliau ir yra geriau vertinamos. Paprastos atgalinės nuorodos dažniausiai talpinamos svetainės apačioje per visus puslapius (kažkas panašaus kaip mano blogo draugų skyrelis dešinėje). Jos nėra taip gerai vertinamos, tačiau tai populiariausias ir lengviausias nuorodų apsikeitimo būdas.

Google Page Rank bei kiti svarbūs rodikliai

Daugelis svetainių savininkų atgalinėmis nuorodomis keičiasi aklai pasitikėdami Google Page Rank (PR) duomenimis. Jei siūloma svetainė turi tokį patį ar didesnį PR, tuomet dažniausiai nedvejodami sutinka apsikeisti. PR yra tikrai svarbus rodiklis, tačiau derėtų atsižvelgti ir į kitus kriterijus:

  • Jei svetainių tematikos sutampa galima keisti ir su žemesnį PR turinčia svetaine. Panašaus turinys yra labai svarbus siekiant aukštesnių pozicijų su tais pačiais ar panašiais raktažodžiais.
  • Jei svetainėje jau yra daugiau kaip ~15 atgalinių nuorodų keistis nepatartina, nes tikėtina, kad nuorodų sąrašas toliau plėsis ir svetainė virs į „Nuorodų fermą”, kuri greičiausiai nebus jums naudinga.
  • Jei svetainės turinys nėra aktyviai atnaujinamas, tikėtina, kad po PR atnaujinimo svetainės PR sumažės arba jūsų svetainei neatneš papildomos naudos siekiant aukštesnio PR bei pozicijų paieškos rezultatuose.
  • Jei svetainėje talpinamas warez, erotika, pornografija ar pan, talpinamos nuorodos gali būti ne tokios vertingos, kaip kitose panašaus PR svetainėse.

Page Rank skaičiavime negalioja matematiniai veiksmai

Matematiškai sudėtų dviejų atgalinių nuorodų bendras PR nebus lygus vienai atgalinei nuorodai su aukštesniu PR. Pavyzdžiui: jei siūlomos dvi atgalinės nuorodos su PR 2, jos nebus lygiavertės jūsų svetainei su PR 4. Taigi, derėtų vengti daugiau kaip vienu skaičiumi mažesnių atgalinių nuorodų mainų, nebent išskirtinais atvejais svetainių tematikos sutampa.

Ką dar reikėtų žinoti?

  • Nuorodų mainai, kai nuorodomis apsikeičiama atskiruose nuorodoms sukurtuose puslapiuose nėra tokie veiksmingi, kaip apsikeitimas nuorodomis puslapio apačioje ar šone, kai atgalinės nuorodos rodomos per visus svetainės puslapius.
  • Apsikeitę nuorodomis nepatingėkite kas keletą mėnesių patikrinti ar jūsų nuoroda vis dar tebėra svetainėje, ar svetainė nevirto nuorodų ferma, ar jūsų nuoroda nėra redaguota (neįdėtas rel atributas nofollow, nepakeisti raktažodžiai ar pan), ar nepakito svetainės PR, ar apskritai svetainė dar egzistuoja…
  • Jei jūsų svetainės lankomumas nedidelis, vienu kartu neapsikeiskite atgalinėmis nuorodomis su daugybę svetainių. Jūsų dienos unikalių lankytojų skaičius neturi viršyti gautų naujų atgalinių nuorodų skaičiui, nes Google paieškos sistemai gali pasirodyti įtartina.
Jei dar ko nors svarbaus nepaminėjau ar turite savų patarimų / klausimų, lauksiu jūsų komentarų. Taigi, pabaigai palinkėčiau sėkmingo ir saikingo išorinio svetainių optimizavo paieškos sistemoms.

10 atsakymų į “Ką reikėtų žinoti apsikeičiant atgalinėmis nuorodomis?”

  1. Geras, nežinojau, kad kontekstinės nuorodos yra naudingesnės, už paprastas, bet iš tiesų logiška. 🙂
    Šiek tiek keista, kad Googlas netoleruoja keitimosi nuorodom – atrodo turėti sidebar'e kategoriją "draugai" ar "aš skaitau" nieko blogo… Na – joks čia nesukčiavimas, nebent pradedi pardavinėti nuorodas, ir prisikrauni krūvas visai nesusijusio turinio projektų, tada suprantama, kad tai nenaudinga paieškos sistemoms…

    1. Viską darant su saiku manau nėra blogai 🙂 Apskritai niekas tiksliai nežino, kaip veikia google algoritmas, todėl vadovaujasi savo ir kitų patirtimi…

      1. Taip ir stengiuosi daryti 🙂 Bet vis tiek pravartu šį bei tą žinoti, kad netyčia nepakliūčiau į juoduosius sąrašus, kaip kažkada per žioplumą gmail'ą užsiblokavusi buvau. 😀

        1. Visiškai pritariu Mantui – mažiau reikia imti į galvą tą Google ir daryti, kas malonu. Žinoma, kaip suprantu, Tomo straipsnis daugiau skirtas suinteresuotiems užsidirbti blogeriams, o ne rašantiems savo malonumui.
          Ko aš pasigedau? Daugiau paprastesnių, aiškesnių gyvenimiškų pavyzdžių. Gerai, kad Tomas gana aiškiai paaiškino, koks skirtumas yra tarp kontekstinių ir paprastų nuorodų. Norėtųsi daugiau pavyzdžių, tarkim, nuorodų fermų ir pan. Anyway, ačiū už straipsnį. 😉

          1. Šiaip straipsnis labiau skirtas ties, kas siekia aukštesnių pozicijų google paieškos rezultatuose, tai blogeriams tikriausiai nelabai aktualu…
            O dėl nuorodų fermos, tai puikus pavyzdys: http://linksmiau.net/
            Galbūt, kai pats viską suprantu, ne taip detaliai paaiškinu, nes atrodo savaime suprantama be pavyzdžių 🙂

  2. Blogeriams irgi ne pro šalį aukštesnės pozicijos jei blogas nėra grynai apie tai su kuo miegojai, ką valgei ir kur pridirbai… Sutikit, daug mieliau pamatyt 20 „patinka“ po savo įrašų nei 0 lankytojų statistikoje 🙂
    O su nuorodų mainais reikia būt labai atsargiu. Geriausias būdas gauti nuorodas – pasiūlyti kažką tokių, kad kiti patys norėtų apie Jus rašyti. Tiesa, blogeriam tai sunkoka 🙂

  3. Ne mainais reiketu uzsiimineti, o tikrai naudingu ir informatyviu turiniu rupintis. Geru turiniu visada zmones dalinosi ir dalinsis, o tai labiausiai megsta google. Jei visgi sugalvojote tokios nuorodomis keistis, bukit atsakingi ir bent jau mainykites su tos pacios temos blogeriais ar svetainem, o ne su bet kuo. Pagrindine Lietuvos blogeriu yda yra ta, jog visi raso apie viska, bet kartu ir apie nieka. Tokius blogus google paieskos algoritmui sunku priskirti kazkokiai kategorijai, todel dazniausiai rank'inasi pavieniai straipsniai, o ne visas blogas. Jei kiekvienas blogeris rasytu viena tema arba jai giminingoms, situacija kur kas pageretu. Bukite autoritetais savo darze, o ne visama kame.

    1. Dėkui už komentarą. Jis kažkodėl buvo patekęs į spam skiltį.
      Beje, jei komentuodamas tikėjaisi nemokamai gauti atgalinę nuorodą su raktažodžiu „SEO” – turėsiu nuvilti.

Komentuoti: Insaider Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *