Elektroninių parduotuvių kūrimas: nuo ko pradėti?

elektroninių parduotuvių kūrimas

Planuojate verstis el. prekyba? Tai perspektyvus verslas, nors lengva nebus – nenorime skatinti jokių stereotipų ar mitų, nemėgstame ir rožinių akinių, todėl sakysime viską, kaip yra. Bus sunku iš pradžių. Jei tai nėra problema, nusiteikėte susidoroti su iššūkiais, tada reiškiame savo nuoširdžiausią pagarbą ir susižavėjimą entuziazmu, kurį tuoj pat „prigesinsime“.

Koks pirmas el. verslo etapas? Atsakysite, kad tai elektroninių parduotuvių kūrimas. Nė velnio! Tai jau techniniai dalykai, kuriuos vieni profesionalai sutvarko greičiau, kiti lėčiau, vieni pigiau, kiti brangiau… Jūsų reikalas yra duoti jiems aiškias instrukcijas, ką ir kaip reikia daryti. Kokias instrukcijas? Konkrečiai atsakyti negalime, nes tai priklauso nuo jūsų verslo srities. Yra keletas momentų, kaip galima viską pradėti efektyviau.

Verslo planas? Nevarkite. Daugybė verslų buvo pradėti be verslo planų. Aišku, jis yra gerai, bet jei nemokate jų rašyti, negaiškite laiko mokydamiesi. Reikalingi tik keli momentai:

  1. Pažinkite savo potencialius konkurentus. Susirašykite juos į vieną vietą, peržiūrėkite, kaip jie atrodo, ką veikia rinkoje, ką apie juos kalba žmonės. Tai nėra labai sudėtinga, tik atkreipkite dėmesį į jų kainų lygius.
  2. Nuspręskite, KAIP su jais konkuruosite. Konkuruoti galima mažesne kaina, geresniu aptarnavimu, nemokamu pristatymu, papildomų produktų paketais (pavyzdžiui, perkant knygą, kompaktinė plokštelė net 75% pigiau…) ir t.t.
  3. Susisiekite su tiekėjais ir pradėkite derinti kainas. Taip matysite, kiek galite „užsidėti“ ir kuriame kainų lygmenyje atsirasite. Taip išaiškės realūs konkurentai.

Konkurencinė aplinka yra svarbus tyrimas. Kai išsityrinėsite, galėsite nuspręsti, ar iš viso jums reikia tos el. parduotuvės… Gal vertėtų imtis kažko kito?.. Jei ne, tęskime toliau.

Kai konkurencinė aplinka ištyrinėta, puikiai žinote, kokiu produktu prekiausite, žinosite, kuo jis išskirtinis ir t.t. Pereikite prie kito etapo – internetinių parduotuvių kūrimas technine prasme. Tai dizainas, programavimas, atsiskaitymų sistemos integravimas ir dar keletas svarbių techninių momentų, apie kuriuos papasakos patys kūrėjai, kai su jais pradėsite dirbti. Šiuolaikinės galimybės el. parduotuvę sukurti per 2 dienas, tačiau taip beveik niekada nenutinka, nes pats paleidimo procesas užtrunka 2 mėnesius. Tad ir jūs planuokite du mėnesius paleidinėti, nors jei kūrėjai ir sako, kad viską padarys per 10 dienų. Taip, jie padarys, tačiau tada reikės tekstų, ištestuoti, kaip viskas veikia. Išlįs visokios smulkios problemėlės, kurių šalinimas ir užims apie 2 mėnesius. Tad nusiteikite padirbėti kantriai.

Kitas dalykas – tekstai. Jais reikia rūpintis kuo anksčiau. Jei patys esate raštingi, problemų nebus. Jei ne, teks samdyti rašytoją, derinti su juo tekstus, o paskui sukelti. Čia prasideda „linksmybės“, nes tekstų kėlimas yra vienas iš nuobodžiausių darbų, nors be jo paleisti el. parduotuvės nepavyks.

Elektroninių parduotuvių kūrimas apima ir daugiau sričių, bet apie tai – kitame straipsnyje. Jame pasižiūrėsime, ką reikia daryti iš karto po paleidimo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *