Kasdieninės picos duok mums šiandien !

Kasdieninės picos duok mums šiandien ! Kiekvienas sau gali leisti valgyti picas kone kasdien… Štai tokia skambia, šventvagiška antrašte pasipuošė Vičiūnų restoranų grupei priklausantys restoranai: KatpėdėlėCarskoje SeloLa Crepe, Charlie pizza… Visiems katalikams šis šūkis asocijuojasi su maldos „Tėve mūsų“ žodžiais: „Kasdienės mūsų duonos duok mums šiandien“ (Mato 6, 11). Nors nesu labai religingas, bet net man ši reklama sukėlė pasipiktinimą. Kaip galima picą lyginti su kasdienine duona? Žinoma, maldos žodžių nereikia suprasti tiesiogiai. Kasdiene duona vadiname visa, kas reikalinga kūnui išlaikyti: valgį, gėrimą, rūbus, apavą, namus, sodybą, laukus, gyvulius, pinigus, turtą, gerą vyrą ir gerą žmoną, gerus vaikus, gerą šeimyną, gerą ir teisingą valdžią, gerą vyresnybę, gerą orą, ramybę, sveikatą, dorą, garbę, gerus draugus, ištikimus kaimynus ir panašius dalykus.

Ar ši reklama neperžengė ribų? Jei dabar pica lyginama su kasdienine duona, koks bus tolimesnis žingsnis? Pica taps Kristaus kūno pakaitalu? Aišku, čia jau gerokai perdėjau, bet kuriant reklamines antraštės tikrai nederėtų perfrazuoti šventojo rašto.

Pažvelgus iš kitos pusės, tai labai efektyvi marketingo strategija, įžūli antraštė sukelia susidomėjimą (mano atveju ir pasipiktinimą). Net aš užkibau už šio reklaminio kabliuko ir nemokamai platinu Vičiūnų grupės reklamą savo tinklaraštyje (nors ir ne iš gerosios pusės). Kokia jūsų nuomonė? Ar ši reklamą peržengė ribas, o gal aš tiesiog per daug viską sureikšminu?

53 Comments

  • Mantas parašė:

    Nematau čia nė menkiausio priartėjimo prie galimybių peržengti kokias nors ribas.

  • Donatas Stanionis parašė:

    Manau ilgai neužsibus ši reklama. Greit bus gautą daug skundų ir dings, kaip berods buvo su kažkokia ten alaus reklama, kur vienuoliai reklamavo ale…

  • svečias parašė:

    tikrai peržengė ribas 🙂

  • Nilow parašė:

    Apie nesamones rasai 😛

  • Ričardas Š. parašė:

    O ne Maximos grupei priklauso Charlie ir kt?

  • Ričardas Š. parašė:

    Geras, rimtai, kažkaip visada mąsčiau, kad Maxima valdo juos 🙂

  • Promo parašė:

    Manau viskas perdaug sureikšminta.

  • Rokas parašė:

    Nenoriu sutikt, kad tai šventvagystė. Tiesiog, man atrodo, kad tai tėra neblogas būdas sulaukti daugiau dėmesio. Ir iš tiesų, pavyko. Kad ir kokia tai nuvalkiota frazė, anot kai kurių, bet ji atneša nemažus pinigus gana mažomis investicijomis.
    Išsamesnis komentaras (jei kam įdomu): http://www.rozickas.com/rokas/2012/01/02/kasdiene

  • Giedrė parašė:

    O aš linkusi pritarti Tomo nuomonei, kad ne itin skaniai atrodo ta reklama. Kitą vertus, religiniais įvaizdžiais naudojmasi labai daug kur. Patys katalikai kartais juos iškreipia. Neseniai viena, berods, Australijos bažnyčia sukūrė reklamą, skatinančią nesmerkti vienišų moterų (lietuviškai – veronikų), kurioje pavaizduota Marija, laikanti teigiamą nėštumo testą ir todėl akivaizdžiai sutrikusi. Apie religinius įvaizdžius pop muzikoje nė nekalbu. Užtenka prisiminti Madonną, ar jos didžiausią pasiekėją Lady Gagą, pastaruoju metu ypač dažnai eksplotuojančią krikščioniškuosius simbolius. Religija yra vienas iš labiausiai žmones jaudinančių (tiek gerąja, tiek blogąja prasme) reiškinių, tad nenuostabu, kad religinės temos – mėgstamos pop kultūros kūrėjų, siekiant sužadinti jausmus ir kuo labiau įstrigti į atmintį.

    • Tomas parašė:

      neišsenkamos temos apie religiją, politika… galbūt todėl ir šis mano straipsnis (gal labiau nedidelis pastebėjimas) sukėlė aktyvesnes diskusijas.

  • Ieva parašė:

    Pritariu Tomui, kad neetiška reklama, na tiesiog negražu taip elgtis, manipuliuoti žmonių tikėjimu. Yra kelios temos, kurių save gerbiantis dizaineris, art direktorius niekad nesiims – ir manau neturėtų imtis joks sąžiningas verslininkas. Tos vengtinos temos tokios: religija, politika, rasizmas, sekso industrija (kalbu ne apie lengvą erotiką).

    Tačiau su reklama taip jau yra – ten nemažai purvo, nesąžiningo, negražaus, apgaulingo žaidimo… Tik tiek, kad asmeniškai manau, jog tokius reklamos būdus renkasi toli gražu ne patys geriausi verslininkai (jau nė nekalbu apie jų sąžiningumą ir švarumą) – tai panašu į desperatišką bandymą gauti dėmesio, net nesvarbu kokio – gero ar blogo… Pati nebuvau šių restoranų klientų grupėj, neketinau tapti ir netapsiu, reklama man tik dar kartą priminė, kad nemėgstu šio tinklo. 🙂

    • Tomas parašė:

      o aš buvau ir ne kartą. Pasinaudojus facebook rengta akcija laimėjau dvi nemokamas picas (būtų gėda parduodant fb reklamą neišlošti sau picų) ir šiaip vien dėl žemų kainų bei didelių nuolaidų esu ne kartą susiviliojęs… Prastą reklamą negalima tapatinti su prasta maisto ar aptarnavimo kokybe, nors tokia Vičiūnų restoranų grupės reklama garbės tikrai neprideda.

      • Ieva parašė:

        Žinoma negalima tapatint maisto ar aptarnavimo su reklama. Galima tapatint nebent su įmonės savininkų požiūriu į verslą. 🙂 Aš ne dėl kažkokių reklamų ir nesu šio tinklo klientė – anksčiau šalia mokymo įstaigos buvo Katpėdėlė, tai tiek prisižiūrėjau, kad gyvenime nepamiršiu… Brrr – niekam nelinkiu. 😀 Gal jau seniai viskas pasikeitę, bet man jau suformavo nuomonę, ir dabar ją pakeist labai sudėtinga būtų, ypač, kai yra pilna variantų, kur neteko maiste rasti tarakonų nei sykio. 🙂

      • Tomas parašė:

        dėl vieno netikusio restorano negalima susidaryti blogą nuomonę apie visą tinklą, bet tavo vietoje aš taip pat daugiau nebesilankyčiau 🙂

        • Ieva parašė:

          Taip, čia tas žmogiškasis faktorius 🙂 Užsitarnauti gerą reputaciją – ilgas ir sunkus kelias, o susigadinti vardą – viens du.

  • Dywaz parašė:

    Girdėjau šitą reklamą šiandien per radiją 🙂 Iškart susimasčiau apie tą pačią maldą ir ar jų marketingas nepažeidžia kokių nors taisyklių. Bet esmė, kad jų reklama veikia, žmonės kalba apie juos 🙂

  • RagaNaite parašė:

    Nors pati mintis gal ir nebloga, suprantama, bet jos pateikimas per daug tiesmukas, tai kelia neigiamas emocijas. Kitą vertus, tai kiekvieno asmeninis reikalas. Nors esu pakankamai stipriai tikinti(o tikėjimas man tai ir yra Dievas) bet šitas (http://chzmemebase.files.wordpress.com/2011/11/internet-memes-oh-god-yes-she-does.jpg ) vis tiek privertė nusišypsoti ir mano Dievas liko neįsižeidęs… Reziumuojant, manau kad picos reklamos pateikime bėda, o ne idėjoje.:)

    • Tomas parašė:

      😀 tikrai gera iliustracija. Sutinku, kad idėja gera, tik galbūt ją reikėjo pateikti švelniau… bet iš kitos pusės būtent tai ir sukėlė didesnį susidomėjimą.

  • benamis parašė:

    Reklama tikrai vykusi, nes tie žodžiai, kad ir nepraktikuojančiam katalikui vistiek yra užsifiksavę ir lengvai atsimenami. Mano galva ši reklama tikrai įžeidė tikinčius žmonės, nors man tai ir nelabai rūpi, jie turi savo vertybes ir jomis gal nereikia taip šlykščiai žaisti. Jokios pagarbos tikintiesiems.
    Tačiau mane ši reklama šiek tiek suvimdė pagalvojus, jog kiekvieną dieną dieną pradėčiau su vičiūnų grupės "kasdienine" pica. Pats kažkada esu susigundęs jų pigiomis picomis, tačiau dabar net nenoriu pagalvoti apie šių picerijų picas. Nuo jų tiesiog vimdo.

    • Tomas parašė:

      Tai jau ne pirma tokia reklama Lietuvoje, kuri apeliuoja į tautos vertybes, tikėjimą ir t.t. Kalnapilio rupintojėlio reklama, Donato minėta alaus reklama su vienuoliais… Įdomu kas laukia šios reklamos?

  • buržujus parašė:

    "kuriant reklamines antraštės tikrai nederėtų perfrazuoti šventojo rašto" – iš šio įrašo taip ir nesupratau, kodėl nederėtų?

    • benamis parašė:

      Taigi katalikus, blyn, įžeidžia. Toks jausmas, kad bažnyčioj niekada nebuvęs žmogus ir šventojo rašto neskaitęs.

      • buržujus parašė:

        Jei žeidžia tokios smulkmenėlės, tai labai jau silpnas tas jų tikėjimas.

        • Tomas parašė:

          įdomiai išsireiškei "jų tikėjimas". Išdrįsiu paklausti, o koks tuomet tavo tikėjimas?

          • buržujus parašė:

            Ar tai keičia diskusijos temą ar kryptį? Nes klausimą uždaviau siekdamas išsiaiškinti, kodėl jūsų akimis nederėtų perfrazuoti šv rašto 🙂

          • Tomas parašė:

            Diskusijos tema jau nukrypo ties tikėjimo silpnybės / stiprumo klausimu 🙂
            Manau benamis atsakė į šį klausimą, bet dar galiu papildyti:
            Mano nuomone, šventasis raštas, koranas ir kitų tikėjimų knygos / atributika neturėtų būti naudojama reklamos tikslams, nes tai tiesiog neetiška. Tas pats kaip kas nors pradėtų reklamuoti Drąsio Kedžio energetinį gėrimą. Aišku, tuomet kiltų daug didesnis pasipiktinimas… Gal pavyzdys ir nelabai tinkamas, bet tikiuosi, kad supratai mano mintį 🙂

          • buržujus parašė:

            Suprantu mintį, tiesiog jai nepritariu 🙂 Tokiu atveju negalima reklamoje naudoti Obio van Kenobio ar kitų džedajų. Juk Jedi religija egzistuoja, ir tokia reklama gali įžeisti tikinčiųjų jausmus 🙂
            Aš manau, kad viskas gali būti naudojama viskam, kol tai asmeniškai neužkabina žmogaus. Šv rašto citatos naudojimas žmogaus nekabina – tai kabina teksto eilutę. O teksto eilutės visur vienodos – nesvarbu, ar jas skaito 2 mlrd žmonių, ar 2 šimtai.

  • Dalius parašė:

    Kiek suprantu ta reklama nieko formaliai nepažeidžia, bet į vieną vietą sudėtas žvėries skaičius įr aliuzijos į maldą bei paskutinę vakarienę.. gerokai perlenkia.

    Galėtų bažnyčia įsižeidus pareikalauti iš tikinčiųjų boikotuoti tą tinklą. Manyčiau nuo to visi išloštų.

    Beje, jei taip grubiai musulmonai būtų užkabinti.. būtų kilęs didelis skandalas.

    Ir pabaigai: karta teko valgyti charlie pica. jau nebepamenu kokią.. tai paliko neigiamus įspūdžius: padas kaskoks žalias, mėsa nesukramtoma o aptarnavimas – konvejerinis.

    • Tomas parašė:

      Bažnyčios ausų ši reklama gali ir nepasiekti, o jei ir pasieks nemanau, kad reaguos. Tikriausiai aš vienintelis ir liksiu sukėlęs bangas…
      Formaliai gal ir nieko nepažeidžia, o jei ir pažeistų – konkurencijos taryba tikriausiai tik rekomenduotų pakeisti antraštę (rekomendacija nėra reikalavimas, todėl nebūtina imtis jokių veiksmų).

      • Lukas parašė:

        Bernardinai.lt galėtų atkreipti dėmesį. Panašiai buvo su Kalnapilio alumi, kurį reklamavo Rūpintojėlis. Bernardinai.lt siūlė boikotuoti šio gamintojo alų, iki šiol jo neperku nei sau, nei savo artimųjų rate. Nes tokios reklamos įrodo, kad verslininko požiūris į savo klientus yra tik vienas – kaip iš jų nulupti pinigą. Jokios socialinės atsakomybės, jokio rūpesčio klientams – jie eiliniai kapeikų sunešėjai. Jei verslininkas taip mąsto, aš pas jį valgyti tikrai neisiu, nes labai didelė tikimybė, kad pusę produktų bus pasenę, virtuvės dėl taupumo nevalytos, virėjos dėl taupumo taip pat pačios prasčiausios, neplautom rankom ir t.t. Jei žmogus akivaizdžiai nenori gerbti savo klientų, tai nieko iš jo ir nereikia tikėtis.

        • Tomas parašė:

          Tikiuosi, kad galbūt kas nors iš turinčių didesnį autoritetą internete atkreips dėmesį ir neliksiu vienas "mūšio lauke" 🙂

  • Partizanas parašė:

    Tai vadinama partizaniniu marketingu.

  • vyriskiapatiniai parašė:

    tiesa sakant, nepastebeciau nieko blogo sioje reklamoje, jei neperskaityciau sio iraso :))

  • Marius parašė:

    Mano nuomone, gal šiek tiek ir perlenkė lazdą, bet bent aš tuo tikrai nesipiktinu 🙂

  • PaulDem parašė:

    Mano močiutė tai tikrai pasipiktintų jei pamatytų ta reklamą 😀 😀

  • oskaraz parašė:

    Tai va, pats šitas straipsnis jau reklama, bet labiausiai nemalonu , kad iš maldos paimtiems žodžiams taikoma 666 nuolaida, čia manau jau daugiau negu įžeidimas. man tai labai nepatiko

  • Interjeras parašė:

    Kodėl šitaip susireikšminti reikia? Tiesiog praleisti pro akis ir gyventi toliau arba pietums nueiti pavalgyti skanios picos charlie picoje 🙂

  • […] neseniai Tomas Morkūnas savo bloge insaider.lt buvo parašęs straipsnelį apie Vičiūnų grupei  priklausančių […]

  • Aurelija parašė:

    Ar trūksta idėjų? Ar nesuprantat ką kuriate? Neįžeidinėkite tikinčių žmonių

Leave a Comment