SEO prognozės 2015 metais

seo paslaugosMetai baigiasi, tad natūralu, kad svarstome apie tai, kas mūsų laukia 2015 metais. Šį kartą – apie SEO rinką. Pasaulyje ir Lietuvoje prognozės yra šiek tiek skirtingos. Nėra ko stebėtis – tam tikrose vietose atsiliekame 1-2 metais.

Pradėkime nuo skaudžiausios vietos – SEO tekstų. Verslo interneto puslapiuose jų likti nebeturėtų. Tai reiškia, kad jokių dirbtinų puslapių ir paslaugų aprašymų pagal konkretų raktinį žodį. Jei užsiimi padangų prekyba, tai vietoj kelių puslapių (pvz. ziemines padangos, vasarines padangos, restauruotos padangos, padangos vilniuje, padangos internetu, naudotos padangos ir t.t.) teks pasitenkinti vienu ar dviem normaliais puslapiais, kurie iš esmės pristatys paslaugą, o ne minės padangas nelabai aiškiame tekste. SEO tekstai turi išnykti, bet ne su visam, nes išlieka smulkieji tekstai – kategorijų aprašymai, MetaTitle, kurie vis dar yra svarbūs.

SEO paslaugos neišnyks 2015 metais. SEO taip pat nemirs. Kaip nemirė ir šiais metais, nors daug kas labai „verkė“ po Pandos ir Pingvino atnaujinimų praradę pozicijas. SEO gyvuos tol, kol bus Google paieška, kuri nuolatos keičia savo kokybės reikalavimus. Juk juos iki galo supranta tik SEO paslaugas teikiantys specialistai.

Mobilusis SEO 2015 metais bus aukštumose. Nieko nuostabaus, nes vis daugiau ir daugiau žmonių internetu naudojasi būtent per išmaniuosius įrenginius, o ne nešiojamus ar stacionarius kompiuterius. Čia Lietuvai netaikoma, nes vargu, ar 2015 metais bent pusė Lietuvos žmonių naudosis išmaniaisiais, jau nekalbant apie mobilaus interneto naudojimą. Kai kurie ženklai iš Google atkeliavo jau dabar – nesusitvarkę mobiliosios versijos tinklalapių administratoriai bus baudžiami – dirbtinai sumažinamos geros pozicijos ir užleidžiamos tiems puslapiams, kurie turi mobiliąsias versijas.

Nuorodų katalogai atsidurs viename katile su forumais ir blogų komentarais, tad nuorodos iš jų taps labai mažos vertės, nors ir „dofollow“. Nežinia, kaip tai paveiks Lietuvos rinką, nes čia nuorodų katalogų nėra daug, jų kokybė gana normali, nes juose talpinami daugiausiai lietuviški puslapiai.

SO paslaugos tiekėjai turės pasiūlyti daugiau kompleksinių paslaugų. Jei jau dabar trys iš keturių SEO paslaugų teikėjų siūlo ne tik SEO optimizacijos, bet ir Google AdWords paslaugas, tai kitais metais jie turės pasiūlyti dar ir kitų papildomų paslaugų, kurios pagerina lankomumą ir puslapio reputaciją. Keletas tokių paslaugų – puslapių priežiūra socialiniuose tinkluose, turinio strategijos kūrimas, pardaviminių puslapių (landing page) kūrimas ir A/B testavimas ir t.t. Papildomas paslaugas, aišku, turės teikti ir pavieniai specialistai, tad natūralu, kad prasidės konkurencija ir kainų kovos. Lietuvoje tai vyksta kiek kitu lygmeniu – agentūros vs. Uzdarbis.lt bendruomenės nariai. Vieni dirba kokybiškai, bet kartais „kosminėmis“ kainomis, o kiti priešingai – itin žemomis kainomis, bet labai abejotina kokybe.

Tokios prognozės iš SEO pasaulio 2015 metams. Tikėsimės, kad viskas išeitų tik į gera 😉

Leave a Comment